Uppmuntrande & fumligheter...



Igår kom en god vän hem till mig. Med god fika & ett gäng tulpaner till mig...Så fina:)
Lite mer liv i huset....Tack snälla!!
Barnen fick varsin pysselbok. Lilleman har fixat & trixat med sin hela kvällen igår & denna morgon!!!
Vet ni!! Från att alltid kunnat göra 1000 saker samtidig. Kan jag bara göra en sak i taget. Min kropp har förändrats totalt. När jag lagar mat, bränns maten vid i grytorna Jag glömmer vad jag sysslar med för stunden, & jag glömmer vad jag säger för en timme sen.....Det är jobbigt!! Riktigt jobbigt!! Jag kan göra en kopp Te i timmar. Glömmer att jag satt på Te vattnet.Barnen får styra upp det. Sen gör jag om det & det slutar med att mitt Te står kallt i en mugg...& jag får häller ut det. Jag fumlar & tappar allt...uch.
I morse innan jag skulle lämna lilleman på förskolan,tappade jag mitt älskade nagellack på köksgolvet. Flaskan gick i tusen bitar & nagellack över hela golvet. På kylskåp & luckorna :(
Så trött man blir....men jag antar att detta kommer vara så ett tag!!
kRaMaR

Kommentarer

  1. Men gumman... Det låter inget vidare. Jag håller alla mina tummar och tår att du ska krya på sig!

    <3

    SvaraRadera
  2. Uscha då, det gäller verkligen att lyssna på kroppen, låta saker och ting få ta tid. Inte meningen att nån av oss ska göra tusen saker samtidigt.
    Nått JAG måte bli bättre på är att släppa lite av ansvaret/kontrollen till maken, inte meningen att jag ska få allt att gå runt. Osv.
    Fina tulpaner, snäll vän du har :)
    Ha en fortsatt fin dag! KRAM

    SvaraRadera
  3. <3 tack ska du ha vännen! Kram

    SvaraRadera
  4. Åhhh låter jobbigt : ( styrke kram och efter regn kommer alltid solsken : ) kram Sofia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg