Promenad & sen Kycklinggryta....

Igår var vi ute på en underbar promenad. I kylan visserligen, trots att solen visade sig.
Jag älskar havet,och skulle inte kunna leva utan det. Min dröm är att äga ett hus vid standen. Man ska kunna ta på sig morgonrocken på sommarmorgnar & bara ta ngr steg & ta sig ett morgonsim :) Och vacker är det också!!

Fast vi bor inte så långt från havet nu i heller,ca:250m från havet...tar bara några minuter att ta sig ner till stranden. Så jag ska ju inte klaga. Men man måste ha drömmar och drömmar lever man med alltid.
K somnade i vagnen under promenaden dit...så tyvärr fick han inte busa runder...eller & andra sidan var det tur...puuu..han är inte stilla en sekund!!
Nu längtar vi till riktiga Våren...och givetvis Sommarens första dopp....

Sen efter promenaden gick vi hem & gjorde den godaste kycklinggryta någonsin; Indunesisk Kycklinggryta...mums Recept På Indunesisk Kycklinggryta:
3-5per
2st grillade kycklingar
7dl vispgrädde el. ngn smalare veriant som går att vispa
3vitlöksklyfter-el efter smak
6msk mangochutney
2-3 tsk sambal oelek(efter hur starkt du vill ha det)
salt & peppar
1 stor paprika (gul el. röd)
Gör så här:
  • Rensa kycklingen från skinn och ben,skär i köttet i bitar.
  • lägg i en form.
    Vispa grädden,lägg mangochutneyn i och sambal oelek,samt pressa vitlöken i grädden.Salta & peppra...efter smak.
  • Lägg gräddblandninen som en bädd över kycklingen!
  • Skiva paprikan fint och lägg den dekorativt över grädden.
  • In i ugn ca:200 grader i ca:15min el. tills grädden fått fin färg
  • Serveras med kokt Ris el. coscos,bröd el.skurna tortillabröd. Grönsaker!!

Tips!! underbart att doppa brödet i såsen......

Denna rätt är utmärkt till bjudning, snabb enkel och helt ljuvligt god!!


Ha nu en riktigt bra vecka...Glöm ej att vara med på min tävling HÄR!
Kram Malin

Kommentarer

  1. Vilka fina bilder du har lagt ut idag. Ser helt underbart ut. Jag blir sååå avundsjuk på dig som har så nära till havet. Den där grytan verkar farligt god, 7 dl grädde!!! det kan man ju unna sig när man har varit iväg på en långpromenad. Ha en underbar kväll.
    Kram Heidi

    SvaraRadera
  2. Heej tack för din fina kommentar :)
    Jag kolla just på din blogg och du har mycket fina bilder :D

    Jag älskar havet <3

    SvaraRadera
  3. Vilken gullig blogg dina flickor har, gav dem precis en liten kommentar!(hihihihi)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Mums, måste jag prva!! Har en liten utmärkelse till dig på min blogg. Du har antagligen redan fått den av någon annan men i så fall kan du vara säker på att du är extra mycket värd den! Kraaaam M

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder! Jag älskar också havet, bor ca 700 meter från Östersjön.

    SvaraRadera
  6. Guuuuudddd vad fina bilder syrran :) du e ju helt grym nu, har du fixat kamera? kommer och hälsar på snart :) pusss//kajsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg