Kalas och underbart väder.....


Vilket väder vi har haft idag....såååå underbart!!!!
Sol sol...kära sol....

Slagen hjälte...mitt i bakandet

Idag har det varit kalas här hemma.
Vi firade mannen min som fyller år på Tisdag.
Hela förmiddagen har barnen varit ute och lekt,
och även hjälpt mig med bakandet....


Det blev kanelbullar med madelmassa ,

och pepparkaksmuffins....

Enkel dukning...med hjälp av barnen

Tjejerna fick själv duka till barnen....såå fint

Och en smarrig tårta. Ett helt enkelt kak-kalas.
Vi vuxna i familjen firar inte våra födelsedagar så värst längre.
Det är bättre att kosta på kalasen till barnen istället :)
Mannen fick en super fin och vårig grupp av M & S med familj...
Jag blev nog mest förtjust i den.....;) ....*fniss*




Nu är det snart dax för melodifestivalen,

I år tycker jag det är svårt...många bra bidrag!!


Sist men inte minst...vägde mig idag efter en vecka...1,3kg...nöjd!!
En underbar Lördagskväll Önskar jag er alla....
Kramar Malin

Kommentarer

  1. Grattis till jättfint minus.
    Hur gott ser inte allt fika ut. Roligt att få baka och mysa till det vid födelsedagar.
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt med kalas. Ge mig kanelbullarna!!!!!!!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg