Utflykt.....

....till Ängelholms HembyggdsPark blev det ja!!
En ganska mulen,men varm dag...Perfekt!!
Vi tog bilen och körde till Ängelholm,
hade bestämt oss för att besöka deras berömda Park,
och jag var helt säker på vägen dit....eftersom vi varit där med jobb en gång.
Men tokigt nog hade det byggt massa konstiga hus överallt och
...ja...herregud..
nog för jag har ett bra lokalsinne,
men denna gången var jag helt ute och reste i tankarna
Ängelholm har ju fyra avfarter från motorvägen,
och jag visste att man skulle svänga
höger efter en avfarten
men..hm....
Så det slutade med att vi körde runt,och runt i en halvtimme...
inte nog med det vi hade en liten åksjuk Kille i baksätet
som satt med påse under hakan..
Inte en ända skylt till hembyggdsparken hittade vi i hela Ängelholms Centrum...märkligt!!
Men till sist hittade vi dit ....och mysigt var det.
Vi började med att FIKA...mums...såklart
allt körande blev man ju hungrig av...hihi.


lite våfflor med sylt och grädde passade ju utmärkt...K slickar sig gott runt munnen


Jag har nog världens lataste lill tjej E,

hon tar alla chanser hon får och snål skjutsar i lillebrors vagn...

hur tokig ser hon ut...haha



Vi lyckades pricka in utflykten på en dag då

Pettersson & Findus
uppträdde, och det gillade ju barnen....







Var bara tvungen...hur söta är den egentligen..





Efter när vi var klara med rundan runt parken,
lekte barnen på lekplatsen....och min man förstås
Alltid bra att ha han med sig, han liksom blir barn på nytt.
Rekommenderar verkligen denna parken.
Gratis, stor och fin, och bra resturanger/fik!!
Där finns även så barnen kan gå en 30min/60minuters keramik kurs
kostar inte så mycket.
Våra barn ville inte denna gången men nästa gång ska de nog prova på.
Nu måste väl ändå solen titta fram ...grrr
Nu har vi haft 3dagar med halv klara dagar och med små skurar hela tiden
Vad har ni för väder där ni befinner er...kan var kul och veta:)?
Idag har töserna övernattning,
och just nu kollar de film och äter snacks..
Vi har också hyrt en film...men den sätts på när barnen sover.
Kram På Er Alla Vänner
M

Kommentarer

Populära inlägg