Hemma igen...

Nu har verkligen hösten/vintern börjat ...inte bara vädret och mörkret!!
Utan sjuka barn.
Trots alla mysiga stunder nu i mörkret, så börjar de dystra sjukdomarna.
Igår och Idag har jag varit hemma med lillkillen,
som vaknade igår morse, med ett sådan öga.
Jo visst, ögoninflammation!!
Han hade ont igår, men idag har det gått över på andra ögat..
men ser redan bättre ut,gemfört med igår.
Ögoninflammation är ju så smittsamt,
men för övrigt är ju barnen oftast hur friska som helst.

En riktigt trött och svullen Lillkille!!

Nu har mina barn fått Vaccinet för influensan.Och det känns tryggt, har länge velat fram och tillbaka.Men beslutet var nog rätt!!

Min syster var i tidningen i Onsdags i Kvällsposten,de hade beslutat att ej ta vaccinet,men ångrat sig nu.Och nu får de inget vaccin,det är för sent!!

Fy vad svårt att ta ett beslut som inte får ändars....uch säger jag bara.

Har ni tagit det? Hur känner ni inför vaccinet?

Dela gärna med er av era åsikter...jag är nyfiken!!

Nu får jag ta hand om lillen (-som egentligen är stor:)...)

Idag är det Fredagsmyyys....

KrAmEn

Kommentarer

  1. Hej. Stackars lille K. Det är inte roligt med ögoninflammation. Hoppas ni andre klarar er. Jätte fina bilder du hade tagit. Men du är duktig på att inreda både ute o inne. Ha en skön helg. Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Hej annika!!
    Lika kul varje gång du kommenterar :)
    Tusen tack för komplimangen.
    Ja jag hoppas alla klarar sig, men jag som gått med han hemma nu har fått i ena ögat :(
    Trevlig helg på dig/KramMalin

    SvaraRadera
  3. SIs, nu har jag tagit sprutan.. aj aj aj säger jag bara!!! ONT! inte kul precis, vet inte om jag kommer bli sjuk av den.. men vi får se. Mamma blev ju sjuk och elliott =( Hur e det med lallis??? Puss o kram kajs

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg