Min gamla byrå & nya tunikan

Välkommen underbara Lördag vi har väntat på dig :)
.
Vår gamla "arvs" byrå har fått ny glans.
Byrån är från 1820 och behövde verkligen vaxas,
för att hålla ett tag till.
Så jag Köpte vax med vitt pigment ,
tänkte att det skulle bli lite mer "shabby" .
Inte helt lätt att göra,
för vaxen blev ganska hårt efter en stund.
.
Måste vänja mig...lite svårt att smälta förändringen
.
I måleributiken sa hon att man högst skulle vaxa den i två omgångar.
Jag har tagit en omgång.
Vet inte om jag ska låta den vara så här eller kanske ta en gång till?
Då blir den givetvis lite vitare.
Vad tycker ni?????

Före

Efter


Före

Kul med lite fix i huset...älskar det!!
Det bästa jag vet :)
Man behöver inte alltid köpa massa nytt.
Bara en målarburk och pensel...så kan du förnya mycket.




ÄNTLIGEN, kan jag visa er min tunika
som jag blev förälskad i på CUBUS
i förra veckan.
Den är verkligen underbar...så fin och skön.
Vill man inte ha den bara till vardags, kan man knyta något fint sidenban
eller broderat band runt midjan eller under bröstet
...så blir den lite festligare :)
Ibland glömmer man bort Cubus, jag köper mina trosor där nästan alltid
...så sköna och bra ;)!!
Men går man in i butiken kan man verkligen hitta fina plagg
..de har ett bra blandat sortiment.

Nog om detta!!
I morgon blir det kalas hos släkting/vänner,
det ska bli sååå kul!!
Det var länge sen vi sågs...en riktigt underbar familj!!

Nu ska jag börja måla om mitt kistbord som står i uterummet...
mer om det imorgon

Stora Gosiga Lördags Kramar Från Mig

Kommentarer

  1. Hej min vän!

    Din byrå blev fin, tycker inte du ska göra mer, är så lätt att överarbeta. Jag vet! ;)
    Kramizar Lisa

    SvaraRadera
  2. Fin romantisk byrå och tunikan likaså.
    Fast finast e du ändå;)
    Kram
    Vive

    SvaraRadera
  3. Hej! Ja både tunikan och byrån va jättefina. Svårt att säga men kanske att du skulle vaxa en gång till...hm...eller inte?
    Tjejträffen blev lyckad och jag va mycket piggare på fredagen igen tack o lov. Det blev en kolapaj till efterrätt och den blev supergod. Receptet är från tidningen Buffé som kommer från Ica. Kolan blev helt perfekt i konsistensen så vi åt hur mycket som helst...hm =) Hoppas ni har en bra dag med släkten, själv slappar jag mest idag =) Kramis Johanna

    SvaraRadera
  4. Gillar din stil med romantisk tunika och coola leggings med nitar!

    SvaraRadera
  5. Jätte fin tunika. Få nog ta och kika in på Cubus.

    Du, jag tycker du ska vaxa en gång till på byrån. Tror det blir snyggare och kommer att se mer klart ut om du kör en omgång till. Jätte fin

    Kram kram
    Marit

    SvaraRadera
  6. Vilken fin byrå. Blev jättefint!
    Jag hade nog också vaxat en gång till. Tror det håller den gula färgen borta längre..

    Ha det gott
    Madde

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg