2:a advent...

Godmorgon ....
Vi tänder andra ljuset idag och välkomnar 2:a advent med öppna armar.
Tänka sig att vi har gått halva tiden fram till Jul och snart är vi där.
....
Visst är denna tiden underbar, speciellt när man har små barn tror jag.
Vi överför våra traditioner till dom och
helst vill vi göra så som vi själv fick uppleva den som små.
Är det inte sant?
....
Fast vi har gjort om lite och skapat några egna traditioner
Som tex på Julmorgonen efter att vi ätit våran Julfrukost,
och tittat på alla klapparna under granen.
Så sätter vi oss runt granen och
leta reda på våra julklappar och öppna dom.
Det gör vi för att slippa åka fram och tillbaka med klapparna.
Barnen tycker det är super mysigt,
och vi hinner se vad vi får av verandra.
Barnen hinner leka och uppskatta sina klappar.
Har ni någon speciellt Tradition med just er familj ??
....

Idag ska Storasyster M sjunga med sin kör på Kvarntorgets julmarknad,
vi har aldrig varit på den marknaden förr så det ska bli kul.
....

Sen blir det lite fika med glögg och
våra nybakade lussekatter och pepparkaksmuffins efter.


Ha nu en riktigt mysig 2:a advent

Kommentarer

  1. Julen hos oss är alltid speciell för jag tar ner min farmor och farfars julpynt som funnits här sedan jag var barn. Vi bor i mitt "barndomshem" så jag har så många fina minnen här och jag tycker jag är väldigt lyckligt lottad.
    Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  2. åhhhh vad gott... kan du inte göra några till mig ;) pussssssssssss älskar dig med <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg