Sköna dagar...

Vi har haft lite sköna lediga dagar här nu.
I går hade vi Fixardag på jobb...vi trotsade regnet.
Det blev mycket gjort trots allt!! Riktigt mysigt blev det så Tack alla föräldrar.
****
Vi har lekt en lek här hemma..hihi.
Jag tror inte någon har missat programmet "Halv åtta hos mig" va??
Barnen här älskar det programmet, så ja ni kan ju gissa vad leken var.
Fredag och Lördag...2 lag!!
Lag 1 mannen och lillasyster, lag2 jag och storasyster.
(Ja lillebror fick ju vara med så gott han kunde med båda lagen)
****
I Fredags var det Lillasysters lag.....
Meny:
  • Förrätt: rostad hjärtmacka med räk & gurk röra
  • Varmrätt: hemmalagad pizza
  • Efterätt: fruktsallad med glass & chokladsås

I Lördags var det storasysters lag ....

Meny:

  • Förrätt: stektmacka med salladsbädd & räkröra
  • Varmrätt: kyckling & rotfrukt i ugn, bulgurkompott med kall & varmsås
  • Efterätt: Varmbanan med riven vit & ljuschocklad , & brownieglass

Menyerna hade barnen själv valt. Alltså tänk så lyckliga barnen blev av denna lek, och det var absolut inget jobb. Vi tyckte givetvis att det var kul också!!

Kronan är köpt på Butik maia 129:-

Idag tar vi det lugnt, Storasyster har ont i halsen igen..."guh"....låt det inte bli någon!!
****
Stora kramar

Kommentarer

  1. Åh vad skoj och mumsigt! Tänk vad gott det smakar när någon annan lagat maten... Gillar dina barn räkor? Min gör det inte men dom älskar makrill!
    Jag har inte fått gjort nåt alls dessa 4 dagar...men idag måste jag ta mig ur mysbyxorna och förbereda inför en ny vecka. Ha det!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Nej vad tråkigt? Fast det kan vara mysig om man slipper gå ut idetta eländiga tråkiga deprimerande vädret. Jag är inte alls på G idag...
    Ska hämta ut mitt recept på B12 idag och sen hoppas jag att jag blir piggare och gladare...
    Ni får ta en mysdag och hoppas tjejerna frisknar till fort.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Nja jag ville ha MVG..men det får jag sattsa på i Engelska B...
    Idag VABBAR jag...Caspian är magsjuk efter att ätit fil på fritids fast vi har läkarintyg på att han ska ha laktosfritt...så vi är lite sura på personalen som inte verkar ha koll.

    Kram malin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg