Många ljuva ting

Alla ljuva ting med sommaren slår det mesta....
Solen, stranden & den enkla maten, de varma kvällarna,
alla glada människor och vår riktigt ljuvliga natur.
~~~
Allt blommar, all årets förbereda odlingar...
bär och frukt, grönsaker och örter...
alltså jag blir så glad av allt detta.
~~~
Jag har dok en mycket liten trädgård som begränsar en del.
Men Jag njuter av andras istället.
Fast vi har nu bestämt oss för att köpa pallkragar som vi ska odla lite smått och gått i.
Så vi kan skapa vårt eget lilla paradis till nästa år :)
Och Barnen bara älskar detta.
~~~
Igår när vi var hos mina svärföräldrar fick jag med mig lite bär(hallon & vinbär)
och färska lökar.

Gullök och charlotten lök...vilken känsla det är och sååå underbart gott.
Jag blir som ett litet barn....

Jag drömmer om ett hus med en välplanerad trädgård och
med mina egna odlingar!!!


Idag ska jag använda mina bär.
Det blir en smulpaj med glass....Yummi Yummi!!!


Må så gott i Solen

Kommentarer

  1. ÅÅÅ vad gott med smulpaj! Jag måste nog baka nåt smarrigt ikväll!
    Ja Legoland blir det för det intresserar båda. Caspian åker inte karuseller och det är inte så kul för Ofelia att åka själv.
    Lite svalare idag men det behöver vi. Jag önskar mig ett riktigt åskväder så gräsmattan blir vattnad.
    Ha det fint!
    Kramisar.

    SvaraRadera
  2. jättefina foton

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg