Kom In...

...och sätt er ner!!


I hallen står mannens morfars barnsäng,
som nu agerar som sittplats & hjälp när skorna ska på!!
***
(Är så otroligt svag för antika ting som tillhör familjen & har sin egen lilla historia)
Den var svartgrön från början,
jag kletade lite vit färg på och rigga upp den med lite sandpapper.
Så att den shabby-känslan kom fram lite.
Nu är jag inne på min andra arbetsvecka efter semestern.
Känns skönt att komma igång med vardagen...
Mannen har varit ledig de två veckorna
så barnen kunde få 8 veckor sommarlov.
****
Imorgon är det fredagsmyyys för hela slanten.
Lördag beger vi oss till Sofiero... och hälsar på Maja ;)
Och på söndag blir det dubbelkalas...W&T födelsegrisar!!
****
Och nu ska jag kalla in mina "änglar" så vi får i oss lite kvällsmat..
****
Må Så GoTT

Kommentarer

  1. Jag gillar också när saker har en historia:) Fint!

    Ang LCHF. Det här med att sluta med socker och bröd kommer vara as-svårt! Jag är en "mack-o-man". Älskar smörgåsar, och åt ofta matig baguette till lunch tex.
    I söndags slutade jag bara rakt av, tänkte att nu får det bära eller brista.

    Hittills har jag inte ens kännt suget efter en macka..Jag är såååå förvånad. Inte efter godis eller fikabröd heller.

    Häpnar, för jag har verkligen ingen karaktär, och är sockerberoende ända ut i hårtopparna! Troligen är det allt det feta som mättar och tar bort suget. 1 kg har jag gått ner sen i söndags. Tycker det känns riktigt kul, fast jag har maaaaassssssooooooor att gå ner.

    Jag har redan bestämt mig för att utesluta kolydrater i form av pasta, ris, gryn, potatis och bröd. Inget mer fikabröd för mig heller. Till vardags vill säga.

    Är det kalas (är på tårtkalas ca 10 grr per år), kommer jag ta en tårtbit, är jag bortbjuden på middag (vilket inte är allt för ofta) så äter jag lite av potatisen eller pastan eller vad det nu kan vara, men inte som förr, då det varit den större delen av portionen. Då får jag tänka lite GI istället och minimera kolydraterna så gott det går:)

    Sen är det väl som med det mesta. Man kan ledsna, men så länge det går kör jag på:) Även om jag inte kommer vara nitisk mer än till vardags.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vilken superfin möbel...det förstår att du är nöjd med!

    Ha en bra helg/H

    SvaraRadera
  3. Superfint målat och underbar inspiration på hur man kan använda gamla möbler.

    SvaraRadera
  4. Underbar bänk. Det e ju extra kul när man känner till möbelns historia.

    Hoppas ni får en härlig kalas söndag
    Kram M;adde

    SvaraRadera
  5. Åh gud, sånt gillar jag, jag har ett hus fullt med historia efter folk jag älskar! Jättefin blev den!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg