Ett minne att dela med sig...

När jag var liten så var vi mycket hos min mormor,
jag älskade det över allt annat.
Min mormor är den vackraste & snällaste kvinna jag känner.
Ibland drömmer jag om den tiden och önskar att jag vore så liten igen!!
***
Det jag minns skarpt var hennes stora hjärtliga kramar och mjuka pussar.
Hennes rena doft och lugna röst.
Och att man fick leka vad man vill hos mormor.
Vi fick Klä ut oss i hennes kläder & fick leka med hennes gamla leksaker,
så som gamla dockor & spel mm.
Antagligen som min mamma haft som lite.
***
Men En speciell leksak som satt sig i mitt minne är
Domino

(jag har mina framme i en dekorativ glasburk som gör det mer inbjudande till att vilja leka/ spela)

Vi spelade aldrig det som spel hos mormor
men vi gjorde långa led av pjäserna,
& med enorm spänning välte det tillsammans.
Precis som Lillsyster här hemma gjort -som ett hjärta.
Sött va??
Och Nu vill jag föra över den känslan till mina barn...
men visst är det så...minnen ska man dela med sig !!
Detta här är/var mormors Domino som jag bad om att få,
de låg i en trasig ask så jag lade de i en glas burk istället.


Idag fick jag gå hem för Lillsyster har blivit sjuk igen...
Lite ledsen i ögat är jag nog allt...
Det är så jobbigt det här med vår eviga halsfluss härja...
****
Men Nu ska jag bara krypa upp i soffan &
titta "Halv åtta hos mig"
***
Kramar till er alla

Kommentarer

  1. Hejsan! Tack snälla för kommentaren. "Skönt" att höra nån som vet hur det känns. BLÄÄÄ!
    Så mysiga minnen av din mormor. Jag har såna från tiden med min farmor också, vill bara tillbaka ibland :). O snyggt att ha dominot i en fin glasburk. Bra tips!
    Ha det så bra. KRAM

    SvaraRadera
  2. Vet precis hur det är, så hade jag det oxå! Fick göra vad jag ville och jag var aldrig i vägen. Tur jag har som får bo i detta hus nu med så fina minnen!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg