Vår egen lilla Trubadur...

Jag har en liten tjej här hemma
(eller tja hon börjar ju bli riktigt stor),
som bara älskar klinka på sin gitarr...
Sen hon var 4år har hon varje julafton önskat sig en gitarr.
Vi har ju då alltid köpt en leksaks gitarr till henne.
Men förra Julafton fick hon en riktig i julklapp,
min morfars gamla gitarr.
(Min morfar var otroligt musikalisk och kunde spela det flesta instrumenten.
Han var dok självlärd, men tralla man på en sång...kunde han spela den direkt!!)
Hur som helst, nu vill hon gå och lära sig spela PÅ RIKTIGT.

Vi har bestämt oss för att hon ska få göra det!!
Och det ska verkligen bli super kul.

Ibland önskar jag att jag hade kunnat spela något instrument.
Det är faktiskt en förmån att kunna, speciellt i mitt yrke!!
Kan ni spela på något instrument??
Vad har ni för talanger...lite nyfiken på er??
****
Kära Lördag...
solen skiner men blåsten svider ordenligt om kinderna.
Jag har börjat måla, Så nu är Lillemans rum klart....

****

Må sååå Gott idag Kära Ni

Kommentarer

  1. Hejsan Malin...
    Massa frågor och svaren kommer här tygerna kan man köpa på panduro, regnjackan köpte jag i våras inne i helsingborg, och loppisen var bara förra helgen, nästa gång blir till nästa år någon gång.... Vackra bilder på tjejen din och gitarren... ha en underbar kväll!
    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  2. Hej! Åh vad skoj för henne!
    Jag har själv spelat både bas och gitarr i ett tjejband. Haha vi var stencoola!
    Ha det!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg