För mycket av det goda??

Det kanske känns för mycket på skåpet.... jag vet inte??
Vad tycker ni??
Buddha, min nya kompis!!
Har ni läst om Buddhismen?
Jag skrev ett Specialarbete om det på Gymnasiet.
Denna religionen svepte mig varmt om hjärtat.
När jag gjorde detta arbetet,
fick jag träffa en familj som var Buddister.
Vilka människor!!
Så härliga & vilken livsglädje.
Trots deras negativa inställning i tron..hehe!!
Lyssna här:
"Ur kärlek uppstår sorg
Ur kärlek uppstår fruktan
För den som är fri från kärlek.
finns ingen sorg
än mindre fruktan. "
Det är en spännande historia det där.
Men jag tackar inte nej till Buddha i mitt hem iaf!!
Hehe...
*

Hur har ni det denna Lördag??
Vi har det bara mys.
Storasyster är på fotbolls Cup ,& där befinner sig mannen med.
Lillebror hos kompis.
Jag o lillsyster befinner oss här hemma....i lugnet.
*
Må så gott
KrAmaR

Kommentarer

Populära inlägg