Gamla saker...

Gamla saker som betyder något aldeles extra.
Det är de saker man får av sina nära & kära.
Det är min mans morfar som vi fått lite charmiga & fina saker av.
*
I Söndags kom mannen hem med lite speciella saker.
Skålarna här under på bild var ett
MÅSTE HA av mannen.
Han minns de skålarn fyllda med glass då han var liten
& busa runder hos sina morföräldrar.
Glasburkar är min favorit.
I alla dess färger eller former...
Bästa finaste förvaring!!
*
Fler gamla fina saker visar jag er senare!!
Nu vill jag bara önskar er en skön
("Lill Lördag")Onsdagskväll .....
Må väl alla fina

Kommentarer

  1. Vilka fina små skatter. Jag gillar med glas som förvaring.

    Jättefina "glasskålar"

    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Vilken underbara "glass"-skålar. Vill ha begäret kom fram hos mig nu....

    Puss!

    SvaraRadera
  3. åh sådanna glasburkar hade farmor också!
    Vilka fina desertglas! Förstår att det var ett måste och speciellt när det innebär massa minnen!

    Glass med jordgubbar känns väl givet i dem i sommar!

    KRam p.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg