Tre måsten!!

Energin stigen när solen visar sig...sååå lovley!!

Man blir glad...

Idag tipsar jag lite!! Jag är inte så glad för sminka mig så mycket, & sminkar mig själv väääldigt sällan.

Förr när jag var yngre var det oftast jag som sminkade mina vänner. Älskade det!! Till balen eller när vi skulle ut & dansa. Min dröm har länge varit att bli sminkös. Men den dröm fick läggas på hyllan när jag bestämde mig för att få barn tidigt!! Nog om det....Det jag ville visa er idag är trots min milda & väldigt fega sminkning har jag 3 måsten. Som oftast smetats på. Och som jag nog aldrig kan vara utan. Dessa tre finns alltid i min"dagliga sminkväska" :)!!

Clinique mascara(38grader),i.d bareMinerals concealer, IsaDora (olivebeige mist powder).Jag är en riktig "ögonkliare" så för mig är denna mascara toppen. Rinner ej, kladdar definitivt INTE. Tvättas av i 38 gradigt vatten. Concealern är toppen & blir jämnt och fint-& ett måste för en 3barns mammas trötta ögon :) & sist men inte minst ett puder som jag endast har som blush på kinderna för att få en lite fräsch look ;). Sen om jag ser ok ut det vet i katten, men för mig är detta toppen bra & super att alltid ha hemma.

Jag har länge velat gå och få lite tips om en vardags sminkning just för att våga smeta på lite extra, men det blir aldrig av. Men problemet med mig är att jag gillar inte en massa foundations osv på mig.....hm...haha...tråkmånsen jag. Men jag får fundera!!


Oj jag glömde nästan...denna Primern är också toppen. Som jag fått tips av en annan fin fin tjej här i bloggvärlden. Men inget jag använder dagligen. Jag använder den under min concealer & blush . Jag inbillar mig att det håller längre :)

Hur har ni det mina fina vänner...

Kramar Från MiG

Kommentarer

  1. Sminkar mig också väldigt lite och sällan, mascara till vardags och ibland slår jag på stort med foundation också ; )

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. hej!

    Jag använder också id men ska faktiskt testa ett nytt mineral från coffeberry. En seririe från priori ett annat märke som vi har på salongen. Primern e kalas bra älskar den, men det har kommit en ny som e brightening även den kanon framförallt till min hy som e lite fräknig.

    Vad kul med huset, det e ju så kanonfint! Vilka golv, valv stukaturer etc etc...

    Kramis

    SvaraRadera
  3. Jag är som du lite concealer, puder o mascara. sen är det iofs kul o sminka sig lite mer när man ska bort o dyl. Men om det blir bra vet jag icke! ;)

    Kanske ska prova den mascaran, behöver en ny nämligen...

    Ha en underbar fredag gumman!

    Puss!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg