En hederlig god middag...

Goddagens....alla fina......

Är spagetti & köttfärs sås uppskattad eller underskattad ? I denna familjen är den alltid uppskattad. En favorit. Snabbt & lätt att göra. Och man kan variera den oändligt mycket!!


Ibland brukar jag bara använda enkla ingredienser så som idag.
Tomatpuré,vitlök,salt & peppar. Låter tråkigt men den blir såå god!!

Jag tål ju inte örter, så det får jag skippa helt. I stället brukar jag piffa den med ex. oliver,färsk tomat, rivna morötter, lök osv. Man kan lägga i hur mycket som helst.


Här serverar jag i min mormor & morfars gamla förlovnings service. De är extra goda att äta på:)

Jag gillar när maten inte är för fet. När den är lätt äten, dvs att den inte blir för tung i magen. Förstår ni vad jag menar? Så om jag vill ha min köttfärsås krämig...vilket vi bland har. Så använder jag mig av lite turkisk yoghurt. Haha...litet lustigt inlägg idag.

Ville dela med mig av min favorit rätt. En av dom i allafall...;)


Idag har jag haft Lilleman hemma. Hade en orolig natt & gnäll över magen i morse. Det blev inget av det. Han åt gladeligen 2 portioner köttfärsås idag(hans favorit också)!! Så det blir jobb imorgon.

Ha en bra dag , Tjing Tjing!!!

Kommentarer

  1. Den är uppskattad! Nuförtiden gör jag alltid Dolmio köttfärs för det är så enkelt.
    Tack för ditt inlägg! Känns skönt att vara bra på nåt...de andra ämnena är lite knaggligare...
    Ha det fint så hörs vi!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mums aldrig fel med spagetti och köttfärssås kram från Hjo Sofia

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset i förra inlägget det måste jag prova på!
    spagetti o köttfärssås är en klar favorit här hos barnen. jag brukar ha i rivna morötter oxå så får dom i sig lite grönt.
    och du, det är fritt att babbla på som du skrev, bara kul att höra hur andra har det och gör!
    många kramar Helena

    SvaraRadera
  4. Ett riktigt bra inlägg kära du!!!! MUMS!!!
    KRAM/Jennifer

    SvaraRadera
  5. Men det är ju alltid gott! Och det enkla är ofta det godaste ; )

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg