Om jag inte.....

....redan hade varit gift & haft mitt bröllop!!! Så hade mina tankar gått åt detta hållet...Och ni som går i tankarna....så titta på dessa fina bilder!!
Jag hade velat ha festen i en gammal lada. Naturen hade fått flytta in. Massor av ljus i form av levande ljus & nakna lampor/stora glödlampor!! Dukningen hade gått i vitt, men pastellfärger hade fått smyga sig in i detaljerna. Så som rosa, gräddvit & den ljusdova turkosa färgen. Blandade stolar. Spetsdukar. Virkat. Gammalt & nytt porslin.
Hatar egentligen bordsplasering, men lösningen nedan hade jag apat efter direkt!! Då blir det lite kul & avslappnat också. Vilket jag gillar....
Allt skulle vara så enkelt & ändå speciellt....lite halv dant men ändå uttänkt. Så som jag är liksom!!
Klänningen får gärna vara gräddvit...nästan lite så man vill smaka på den. Men enkel. Tyll & brodyr som på bilden. Rakt fallande!! Buketten ska bestå av ranukler enbart. In lindade i trädgårds snöre ....som jag plockat den precis- själv!!
Håret skulle få se så där ledigt & små slarvigt ut men på ett välgjort sätt... Kanske en speciell fläta Antingen bara nersläppt eller upp i en flätad bulle. Eller varför inte den där knorren som alltid håret hamnar i.. med ett fin spänne.
Mina tärnor hade jag velat ha som små pastell klickar...Enkla klänningar. Att ens tärnor trivs i deras outfit skulle vara minst lika viktigt som min egen. Så de hade själv fått välja....
alla bilder från printerest
Sen hade jag & mannen åkt i väg i en gammal volkswagen buss...MED skramlade burkar bakom bilen. Det skall låta riktigt förfärligt också....
Ja det var mina tankar kring mitt "dröm" bröllop....hm har jag glömt något??
A just ja....det ska ju vara en ljuvligt fin sommar dag då också givetvis!!
Var kom nu detta i från?? Jag är inte för något stort bröllop och Ingen stor fest heller.
Jag gillar lagom...lagom är best. Det var därför vi valde att viga oss borgligt & att inte ha en fest för oss. Utan vi döpte vår mellan tjej samma dag & festen skulle vara hennes. Men hur är den nu.....kan man inte förnya sina löften :)??
Hur går era tankar el hur såg ert bröllop ut?

Kommentarer

  1. mina tankar går inte alls där. jag är inte ett dugg intresserad :). men kanske jag blir.
    din fina inspiration gav lite sug, men man får se.
    klart ni kan förnya era löften.
    det e ju då man får sitt drömbröllop för man har inga krav på det.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Åhhh vad fint hurra jag är ogift ; ) kram Sofia

    SvaraRadera
  3. åh vilka underbar bilder...mmm går i planeringstankar...ska jag gå All in...å då menar jag totalt ALL IN! eller ska vi bara göra det enkelt utan krussiduller och knappt ens fest..hum...

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder. Sådär hade gärna mitt bröllop fått vara - jag har ju mitt framför mig... :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg