Godmorgon fredag......
Vi startar morgonen med en långfrukost. Barnen har sportlov & mannen har tagit semester......Det betyder allt för mig när familjen är samlade...!!






Även denna dag vill solen visa sig, jag tror att den kallar på mig & jag har verkligen längtat efter den. Jag tror bestämt att våren är på väg. I vår trädgård sticker små små knoppar upp över löven , jag ler!!....Strax ska vi ut en runda med Buddha, & jag hoppas solen griper tag i mig ......kanske att jag får känna livet i mig ...så där bara för en liten stund!!

Mys denna fredag!!

Kommentarer

  1. Tack Malin! Alltid lika go du! KRAMAR.

    SvaraRadera
  2. Åhhh vilken mysig frukost ser gott ut : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Kul att du skrev en sån lång kommentar! Alla frallor börjar ju olika Flera kullsyskon var inte alls lika hetsig på människor eller vad man ska säga. Igor är för mig den perfekta hunden men än så länge är han valp så det finns tid att forma så att säga. Bra att även du är "hård" med vad som gäller för DIN hund. Det är ju så man ska tänka - hur vill jag att min hund ska vara, ska han bara få sova i köket? JA. Okey då får man agera efter det. Precis som du säger så är det kanske roligare att hälsa på en hund som visar sjukt intresse så när Buddah bara vill nosa - då krusar man inte en sådan hund något mer för att komma fram och hälsa. (man lockar inte på en sådan hund mer dvs.) Funderar faktiskt på att gå valpkurs där hundarna får lära sig att ignorera andra hundar och människor osv. Först tänkte jag, nej men jag behöver inte gå valpkurs för jag kommer vara så duktig med uppfostran. Och inte för att skryta, men det har jag - dock så har jag varit trög att inte tänka att det är för IGORs skull man kan gå valpkurs och inte för min. Precis det du säger att gå på stan vore jävligt bra, handen på hjärtat så våndas jag, jag vet att det kommer behövas sjukt lugn i mig den dagen då det garanterat kommer stanna folk och gulla mot Igor. Endel hundar är ju tom rädd för människor - tänk om det varit så, då hade man bara svara skarpt! HAN är skiträdd sluta närma dig! då kanske de skulle få dåligt samvete. Jag vet att jag vågar säga ifrån och säga. Jag håller på att träna honom att INTE hälsa på människor. Det är bara det att jag vet inte om jag själv kan kontrollera min frustration. Jaja, det löser väl säg. Hoppas du har lika soligt och fint idag som vi har! KRAMAR

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg