Fredagens tankar ...

Önskar er en helt ljuvlig fredag...........

Via 1,3,4,5,6  Nr2 min egen

Sitter här soffan tårarna rinner längst min kind. Inget har hänt...

Jag läser en blogg skriven av en tjej från min hemstad.
Hon skriver om livet och resan genom hennes barns sjukdom. 
För ca 5 år sedan gick hennes flicka bort i cancer.
 Lillasyster gick på dagis med denna goa ungen.
Vi satt nu på morgonkvisten och pratade om henne och denna händelsen.  
Lillasyster ville se bild på henne. För att friska upp minnet.
Det var ju ett tag sen.
Vi börja läsa bloggen. Och vi brast i gråt.

Jag vill att alla ni & jag idag och alla andra dagar så klart ska:
Ta hand om er....uppskatta livet och er själva....och försök se ljusa stunder i allt.
Detta säger jag till mig själv med hela tiden.Men jag vet att det är svårt.....
Hur än svårt man har det ska man verkligen vara lycklig att få leva ett liv.
Ett liv vi faktiskt själv kan styra över.
Hur än jobbiga våra barn är, hur än tjatiga,hyperaktiva, och gnälliga de är.
Så är vi fan ta mig lyckligt lottade. Varje minut!!

Uppskatta livet....

sTöRsTa kRaMeN

Kommentarer

  1. Jag kan bara hålla med!
    Ta hand om dig fina Malin, och din fina familj:)
    Puss och kram
    Leni

    SvaraRadera
  2. Ja, Malin precis så är det! Ta vara på varje minut...inget är garanterat.
    Cancer är en hemsk sjukdom, den tar inte hänsyn till något. Har själv mycket cancer i familjen och har mist både farfar och morbror i cancer.
    Jag brukar säga att man har tur om man slipper....
    Ta väl hand om er en sådan fin dag som denna och kör mycket fredagsmyyyys!
    Krams

    SvaraRadera
  3. Visst är det hemskt, har ingen i min närhet så som är har varit drabbad, men så fort jag läser nått om sånt här, särskilt när det rör barn/barnfamiljer är tårarna där direkt!
    Ja man ska vara tacksam för det man faktiskt har- varje dag, varje minut är värdefull!
    Många kramar Helena

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg