Tips!!

Kött bullar till middag idag.
Ibland kan jag tycka det är meckigt att fixa köttbullar en lite senare kväll som denna.
Då hjälper gärna barnen till.
Ett tips är att barnen hjälper till att rulla köttbullarna.
Så är det bara till att steka sen.
Smidigt & lätt!!


Barnen här hemma hjälper gärna till med maten.
De är glada för att fixa till och samtidigt leka mat program.
Jag är tacksam. Ibland orkar man inte.
Men oftast gör jag.
Jag har alltid gillar laga mat.
Men med tiden har det lusten försvunnit.....vilket jag tycker är lite sorgligt.
Tror det beror på all stress vi lever i nu för tiden.
Eller...hihi...är det en ursäkt???
Men det känns så...orken är liten.
Men det ska bli ändring på det nu.
Det betyder inte att det blir lyx mat. Men lite mer variation.

Oj två inlägg på kort tid...
Nu blir det att ligga i soffan innan sängen kallar.
Go kväll på er.


Kommentarer

Populära inlägg