Lördag..

God morgon Lördag!!
 
Det blir en lugn dag idag, har en sjukling här hemma och en man som ska på fotbollsgalaj hela dagen.
Så lite hemma mys & hemma fix.
 
Och självklart ska det målas i min hemma ateljé.
Ganska skönt att kunna måla både hemma & i min stora ateljé... Både ger mig inspiration, men på olika sätt. Att skapa i stora ateljén ger mig mer tid & ett gigantiskt flöde. Här hemma hittar jag endast ro då huset är tyst, eller jag befinner mig ensam. Men det bästa att vara hemma är när iden växer fram i huvudet på mig kan jag direkt få den på papper.
Och det är verkligen ett måste.
Skapa är mitt livs andningsrum!! 
 
Hemma Ateljén har jag i mitt uterum/orangeriet...väldigt rogivande.
Känslan jag byggt upp där inne, är att nå den mysiga & varma faktorn.
För att må bra.
Växter, levande ljus...bra belysning , en dag bädd att landa i & massa grönt!!
Varmt ,varmt..
 




Vet ni!
Jag ska blir bjuden på tre rätters ikväll, stora tjejen ska laga mat.
 Och jag har ingen aning om vad som bjuds på... underbart!!
Det är lyx minsann...
Nu blir det torghandel mina vänner, lite snittisar & grönsaker till skafferiet.
 
Må så fint...

Kommentarer

Populära inlägg