Ledig fredag



  
                                                                

Varje fredag är jag ledig

Dennna lediga fredag ska jag  ägna mig åt mitt eget företag 

www.mymalina.se

Dagen ska bestå av skapande på olika sätt & många nya/gamla kreativa möten.

Om det så är ett dopp i havet ,promenad ,eller ett möte med nya människor.

Ska dennna dagen ge mig energi, nytänk, nya ideer & få träffa på likasinnade personer.

Ett kreativs sinne stratar aldrig av sig själv, det går aldig att beställa. 

Det finns ingen ram eller mall gå efter, utan den kan komma & den kan absolut vara som bort blåst.


Men det finns tre saker som får mig att starta min kreativa fredag:

Promenad, dopp i havet & jazz.....

Gärna ensam, & i mina egna tankar.

Alltså jazz, jazz skapar lugn & min minnesbank ger andrum för känslor. 

Och sen kommer känslorna ut på papper...osv...

Ni förstår, prossesen kan var seg, & sjukt härlig på samma gång.



Bruna ,gula & rostiga toner pryder just nu min atelje 


Det blev varken en promenad eller ett dopp  idag .

 Kroppen känns förkyld & den värker, så idag fick Jazzen ge mig en spark :)


Det har skapats & hösten har verkligen inspirerat mig idag. 
Höstens färger., toner & känslor blev påmind. 

Den är ju här nu, & ganska redo för den faktiskt. 


...:: KrAm ::...





Kommentarer

Populära inlägg