Workshop på slottet



En dag att lägga i minnet, i ryggsäcken & på mitt glädjekontot.
I går skrev jag om stressig kropp, men idag vill jag bara skriva om glädje & vad detta ger mig.
Att få sitta och vara kreativ med andra likasinnade människor.
Att nätverka & inspireras av verandra. Mötena, & utbyten av kunskap. Wow!!
Där sitter vi utan krav & inget du gör kan bli fel.
Det är bara du som formar & formger i DIN egen anda. 
Alltså älskar detta!





Det blev en solig förmiddag på Slottet, i en vacker miljön, och en lokal som andas historia.
 Här var vi ca: 15 förväntansfulla & kreativ kvinnor  som bara längtade efter att pyssla & fika. 

Pyssel fick det heta så : Jo men det konstaterade vi att det fick. 
Med värdighet.

Helena Lindberg & Anna Starren var de två fantastisk kvinnorna 
som höll i workshopen - SKAPANDE AV PAPPERSBLOMSTER.
Både Helena & Anna har jobbat med snittblommor/blommor i många år. 
Anna som florist. Helena som butiksägare & kreatör. Anna fann intresset av att återvinna 
för många år sen & startades bla Oddbirds där de jobbade med återbruk. 
Sen växte intresset av att skapa papperblomster för Anna.
Och vi fick äran att vara med på hennes & Helenas första workshop.
Vi bjöds in till hennes skaparglädje & vi fick pyssla ihop våra egna papperblomster.
Magiskt. Sen avslutades det med väldens goaste fika .



Det kan hända att jag kommer fortsätta med mitt pyssel hemma.
En härlig ide till julgranen kommer göras, & några funderade på att göra en tjejkväll av det.
Det kommer jag ta med mig... 

Skapa, & pyssla mer... 
Inget kan bli fel!

KRaM



 

Kommentarer

Populära inlägg